Tavaramerkki on oleellinen osa kulutushyödykkeen brandia.
Mielikuvat ovat oleellinen osa markkinointia ja tuotesuunnittelua. Kulutushyödykkeet tarvitsevat brandin, joka koostuu monista tekijöistä. Yksi niistä on tavaramerkki. Sen tehtävä on iskostua kuluttajan mieleen ja herättää positiviisia tunteita. Tunnetuimmista tavaramerkeistä kuten kaunokirjaillusta Coca-Colasta on tullut suorastaan kulttuurisia ikoneja ja erottamaton osa itse tuotetta.
Tämä vielä pieni, mutta hyvää tahtia kasvava designyhtiö suunnittelee ja valmistaa tavaramerkkejä, etikettejä, tuotepakkauksia yms. moniin tarkoituksiin. Sillä riittää potentiaalia, koska ala varmasti kasvaa kulutushyödykkeiden tarjonnan lisääntyessä maailman väestön ja kulutuskyvyn mukana.
***
Tämä sisältö on maksullinen: kirjaudu sisään tai aloita jäsenyys. Jos olet vanha tilaaja, kirjaudu ensin sisään, jolloin voit uudistaa tilauksesi myös luottokortilla.
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.
Tää nous tänään jo aika reippaasti. Kannattaakohan pari päivää venailla?
Hiukan vaikea arvioida. Päivätason oskillaattorit on vasta puolivälissä, joten kurssi voi nousta vielä ennen taitetta. Viikko-oskilaattorien osalta luulisin vielä nykäisevän alaskin, vaikka halpahan tämä on.
Toisaalta VIX:in pitäisi vielä nykäistä ylös muutaman viikon sisällä, tai ainakin se on melko ilmeistä. Silloin tulevat normaalisti kaikki alas. Näiden pienivaihtoisten osakkeiden liikkeet ovat tosin joskus vähän omanlaisiaan, mutta harva silloin pahasti eri suuntaan ainakaan liikkuu.