Ferrari ei ole autotehdas taloutensa ja tuotteidensa pohjimmaisen luonteen puolestakaan kuin osaksi. Verrokkien ähkiessä kauhusta Maranellon ylpeys nakuttaa kasvavaa tulosta myynnin sakkaamatta edes Yhdysvaltojen tullihelvetissä.
Kuten eilen LVMH:n raportin avaus todisti, luksuskin kärsii suhdanteista. Parhaat tuottajat kyllä selviävät vaatimattomin lommoin kapeammalla katteella toimiviin verrattuna.
Luksustuotteista ylellisin Ferrari kärsii kuluttajien alakulosta vielä vähemmän. Maranellon musta ori paahtaa näissäkin oloissa kuin Monzan suorilla edelleen kasvua pukaten.
***
Tämä sisältö on maksullinen: kirjaudu sisään tai aloita jäsenyys. Jos olet vanha tilaaja, kirjaudu ensin sisään, jolloin voit uudistaa tilauksesi myös luottokortilla.