Onko Hennes & Mauritz taantuva vai käännettä tekevä yhtiö? Siitä on Ruotsissa väännetty kiivaasti jo vuosia, onhan halpamuotijätillä samantapainen asema naapurissa kuin Nokialla meillä: valtava yhtiö ja tunnetuin brändi.
Potentiaaliaan H&M ei ole missään vaiheessa menettänyt, mutta sakea usva yhtiön ympärillä on leijunut. Raportteja odotetaan sen vuoksi aina sekavin tuntein. Tuorein osari innosti markkinat tosissaan – osakekurssi oli aamulla pitkälle yli kymmenen prosentin nousukiidossa.
Pörssihaukan kiinteisiin mallisalkkuihin kuuluvan H&M:n ongelma ei ole koskaan ollut liikevaihdon kasvu. Pulmat ovat liittyneet kivijalkakauppojen kustannuksiin ja myöhäiseen havahtumiseen nettikauppaan. Nyt näyttää jo hyvältä.
***
Tämä sisältö on maksullinen: kirjaudu sisään tai aloita jäsenyys. Jos olet vanha tilaaja, kirjaudu ensin sisään, jolloin voit uudistaa tilauksesi myös luottokortilla.