Ongelma- tai kriisiyhtiöksikin luokitellun ruotsalaisen vaatejätin Hennes & Mauritzin myynti kasvoi kuluneella kvartaalilla neljä prosenttia. Lukema oli hiukan analyytikkojen konsensusennustetta parempi. Joulupaniikin jälkeen yleismarkkinan mukana noussut osake kuitenkin sukelsi viitisen prosenttia, joten odotuksia oli hintaan leivottu vielä enemmän.
Jälkijunassa vaatekaupan murrokseen herännyt H&M on kärsinyt muutoksesta enemmän kannattavuuden kuin myynnin heikkoutena. Edullinen muoti kelpaa yhä, ja nettikauppaankin yhtiö jo panostaa. Pörssihaukan ulkomaisiin osinkotykkeihin kuuluvan H&M:n tilanne onkin kutkuttava.
***
Tämä sisältö on maksullinen: kirjaudu sisään tai aloita jäsenyys. Jos olet vanha tilaaja, kirjaudu ensin sisään, jolloin voit uudistaa tilauksesi myös luottokortilla.